torsdag 25 mars 2010

Sally

När jag köpte Sally fick jag se en annons på blocket om svart schäfer valp.
Hon var så söt på bilden.
Jag ringde mobil numret som stog i annonsen.
Som gick till A.
Vi pratade en stund och hon sa att hon inte kunde har kvar valpen för de andra hundarna tryckte ner henne.
Vi bestämde att jag skulle få komma på kvällen när min make kommit hem och titta på Sally.
Vi var där i 18- tiden men då var ingen hemma när vi kom.
Vi försökte ringa på mobilnumret som jag ringt på dagen men ingen svarade.
En halvtimme senare så svarar A och sa att de var och vaccinerade Sally och de var på väg hem.
De kom efter en stund och då var även E med, men jag visste inte då att de var E.B(Ego-Lyx)
Vi gick in i köket hos A.
E sa att Sally hade vart hemma hos henne, men att A fått tar hem henne till sig då de andra hundarna inte var snälla mot henne.
Boris som var där ska visst vara Sallys pappa berätta hon.
Jag tyckte Sally var smal men bestämde mig för att köpa henne ändå.
Jag köpte henne för 3500 kr.
Senare försökte jag får tag i A men ingen svarade på mobilen.
Jag försökte även maila till E.B men fick aldrig något svar.
Jag fick tag i E:s hem nummer och pratade med henne.
Det var då Sally hade blivit sjuk i Demodex.
Jag försökte får tillbaka de pengarna som Sally kostat ,mMen fick inte det.
Idag önskade jag att jag vart tuffare och anmält henne till länsrätten.
Jag vet inte om hon bor kvar i Ulricehamns kommun eller om hon flyttat längre upp i landet.
Jag har hört att hon ska har en syster som bor mot Katrineholm.
E:s mamma V bor ju kvar i Ulricehamns kommun.
Hon annonserar ju ofta ut sina småhundar.
Jag hoppas det går att får stopp på deras verksamhet
MVH
//Lena

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar