torsdag 25 mars 2010

Bella

Bella är köpt av mormor V, blandning chihuahua/papillon.
Fick kontakt via ett forum.

Hej på dig, och tack för att du svarade så fort.
Jag är bara nyfiken på om det är samma människa som vi pratar om i artiklarna.
Jag har redan anmält henne, men är osäker om det är samma, för det står i artiklarna om andra raser och hästar. Den vi köpte av heter V.B Olofsbo *** Tvärred, Ulricehamn.
Och senast härom dagen hade hon flera annonser på blocket med valpar.
Just nu mår vår valp bra, men härom dagen fick hon dra 4 mjölktänder som inte hade släppt. Jag är mycket upprörd över att fortfarande se annonser och skulle vilja stoppa henne.
Vi köpte Bella i slutet av september och betalade 7000 tusen.
Hon är född den 15 juli.
Jag filmade lite när vi hämtade henne och då frågade min man henne hur många kullar per år hon har, då svarade hon att hon har rätt till fem.
Tyvärr var vår valp inte frisk, men det upptäckte vi först 16 dagar senare då hon blev akut sjuk.
Hon hade även jätte rinnande ögon, det har hon fortfarande men inte alls som i början.
Vi fick vac- kort och jag kolla de upp på nätet om veterinären fanns , och det gjorde han.
När jag kom till vår vet, bad jag han kolla om hon verkligen hade chip och han kollade även upp vetrinären som hon använt.
Det är en man som är 73 år, men som vår veterinär sa så kan man jobba som det tills han dör om han vill.
När vi skulle betela kontant så frågade hon om vi ville ha kvitto.
Och jag sa naturligtvis ja.
Det fanns 18 hundar i det lilla köket, med galler burar överallt, kastruller på golvet och skitigt. Men prata om att hon kunnde snacka för sig. känns väldigt skönt att någon mer har reagerat, jag blir så jävla arg varje gång jag hittar valpar på blocket eller vovve och alltid i olika namn.
Den senaste annonsen vi hittade var det japansk spets/chihuahua.
Hon berättade även att en tik ville ut i sommras på natten och kom inte in, då de letade efter henne, så hittade de en valp som hon fött under en bod.
Och de visste inte ens om att tiken hade varit dräktig.
Du får gärna höra av dig igen.
Jag hjälper gärna till att stoppa denna familj.

mvh Bente Antonsson

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar