söndag 20 september 2009

Nionde veckan

Nova kommer nog bli en stor tjej, vägde 20,3 kilo idag och fortfarande inte ett uns fett på denna tjej.

Idag fick jag chansen att se vad köttbullarna går för, hur välsmakande dom var och om dom dög till kräsne Zigge.
Han är alltid arbetsvillig, 4-5 sekunder i alla fall nu i löptikstider, men idag...
Jisses, se videon ;D
Glöm inte ljudet bara ;)

Trots att Nova är korthårig så får hon tovor, har så mjuk, fin päls och borsta är inget kul alls tycker hon.
Får hon en chans försvinner hon med blixtens hastighet.
Nu när jag var ute med henne tog hon en pinne hon hittade, la sig och tuggade på den på gräsmattan och bara totalvägrade gå!
Jag lyfte lite lätt i selen och gick framåt, men hon vägrade resa på sig så jag nästan släpade henne framåt.
Till slut blev jag irriterad, tog tag i selen och reste henne upp och först då behagade damen att resa sig och gå...
Ivrigt protesterande genom att bita i koppel och sele...
Hon har äntligen växt i selen jag fick av grannen och den trivs hon mycket bättre med än halsbandet, drar inte alls i kopplet och följer mycket bättre.
Och igår fick en bit oxsvans att tugga på, det tål hon men inte fanken trillade några tänder...
Jag hoppas också hitta nån av hennes mjölktänder att spara, har spanat runt varenda gång innan pälsjägaren kommit fram här men inte hittat nån :(

Magen går lite upp och ner, men inte behövt medicinera henne tack och lov.

Så träningen ligger på is igen, bara den vanlig vardagsträningen som hålls igång där jag kan belöna med rösten.

Mätte henne också, redan mellan 50-52 cm hög, hade ju bara tumstock att mäta med så det måttet får man ta med en stor nypa salt :/

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar